Wiadomości

SpongeBob i Sznupek radzą najmłodszym

Data publikacji 07.10.2010

W tym roku do Sznupka- maskotki śląskiej policji, dołączył SpongeBob- bohater kreskówek dla dzieci. Wspólnie uczą najmłodszych jak bezpiecznie poruszać się po drodze. Ruszyła bowiem, w myśl założenia programu na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym dzieci, ogólnopolska kampania społeczna „Bezpieczna Droga z Radami SpongeBoba”. Jej celem jest ograniczenie wypadków wśród maluchów w ich drodze do przedszkola i szkoły.

W tym roku do Sznupka- maskotki śląskiej policji, dołączył SpongeBob- bohater kreskówek dla dzieci. Wspólnie, ze szkolnego ekranu, uczą najmłodszych jak bezpiecznie poruszać się po drodze. Ruszyła bowiem, w myśl założenia programu na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym dzieci, ogólnopolska kampania społeczna „Bezpieczna Droga z Radami SpongeBoba”. Jej celem jest ograniczenie wypadków wśród maluchów w ich drodze do przedszkola i szkoły. Kampania o takim wymiarze i formie po raz pierwszy organizowana jest wspólnie przez kilka podmiotów. Jej organizatorami są: Komenda Główna Policji, Ministerstwo Zdrowia i kanał dziecięcy Nickelodeon.

Już od kilku lat pogadanki w szkołach z udziałem policjantów przestały mięć charakter suchych wykładów. Teraz, poprzez zabawę i interakcję, policjanci starają się utrwalić u dzieci nawyk bezpiecznego zachowania na drodze. Przygotowany do tych celów film ma za zadanie uczyć, a przede wszystkim zmuszać uczniów do myślenia. Po zagadnieniach dotyczących obszarów: dziecko jako pieszy, dziecko jako pasażer auta i dziecko na rowerze, oprowadza bohater kreskówki- SpongeBob, znanej widzom kanału dziecięcego Nickelodeon. To on, zadaje pytania, na które uczniowie muszą udzielić poprawnej odpowiedzi. Wiedząc, że SpongeBob jest idolem milionów dzieci, ich przyjacielem z ekranu, będzie dla nich wiarygodny- mówi Marta Szwakopf, szefowa kanału Nickelodoen w Polsce. Ma nadzieję , że jego przestrogi potraktują  jako dobre rady przyjaciela a nie, źle kojarzony, przymus.

Partnerami startegicznymi akcji są: wydawnictwo Edipresse, reprezentowane przez magazyn " Mamo to ja" oraz firma reklamy zewnętrznej News Outdoor.

Powrót na górę strony