Chciała zainwestować, a straciła ponad 120 tys. zł
Ponad 120 tysięcy złotych straciła mieszkanka Pszczyny, która chciała zarobić inwestując na platformie handlowej. Zgodnie z poleceniem „konsultanta” 43-letnia kobieta zainstalowała na swoim telefonie aplikację, za pomocą której oszust uzyskał zdalny dostęp do jej konta bankowego. Ostrzegamy i apelujemy o zachowanie rozwagi przy tego typu transakcjach!
Mundurowi zostali powiadomieni o kolejnym oszustwie. Tym razem pokrzywdzoną została 43-letnia mieszkanka Pszczyny, która znalazła „w sieci” reklamę dotyczącą szybkiej i bardzo opłacalnej inwestycji. Kobieta wypełniła formularz, gdzie podała swój numer telefonu. Po jakimś czasie zadzwonił do niej mężczyzna z informacją, że skontaktuje się z nią konsultant, który wyjaśni całą procedurę oraz opowie jak wygląda obrót akcjami. Na telefon rzekomego konsultanta nie trzeba było długo czekać, zadzwonił już kolejnego dnia i polecił 43-latce wpłacić na wskazane kontro pieniądze. Kolejnego dnia ponownie zadzwonił twierdząc, że na telefonie kobiety potrzebna jest specjalna aplikacja do obsługi platformy inwestycyjnej, którą pomoże jej zainstalować.
Kobieta zgodziła się i nieświadoma konsekwencji zainstalowała na swoim urządzeniu oprogramowanie umożliwiające zdalne sterowanie systemem operacyjnym przez Internet, po zainstalowaniu którego konsultant uzyskał dostęp do tego co działo się na telefonie 43-latki. Kiedy następnego dnia zalogowała się na swoje konto odkryła, że nie tylko brakuje na nim pieniędzy, ale także ktoś w jej imieniu zaciągnął dwa kredyty. Kobieta straciła łącznie ponad 120 tysięcy złotych.