Wykłady i zabawa w nauce o cyberprzemocy
Rebusy, krzyżówki i innego rodzaju zagadki posłużyły policyjnemu profilaktykowi dotrzeć do kolejnej grupy dzieci i wytłumaczyć im istotę problemów płynących z cyberprzemocy. Wykorzystane przez niego na lekcji pomoce stanowiły zarówno formę zabawy, jak i nauki. W ten sposób sierżant Czysz chciał zaprezentować uczniom najczęściej występujące w sieci zagrożenia i omówić związane z nimi konsekwencje.
Konsekwencje, o których wspomniał profilaktyk na spotkaniu z uczniami z pszczyńskiej "dwójki", nie dotyczyły jedynie konsekwencji związanych z emocjami, lecz także, a raczej przede wszystkim, z przepisami prawnymi. Starał się uzmysłowić młodzieży, że krzywda drugiego człowieka zazwyczaj znajduje swój finał w sądzie, a niepozornie wyglądające uwagi, które zamieszczane są w sieci na temat znajomych, mogą właśnie rodzić takie problemy. Przy okazji omawiania przemocy wśród młodzieży szkolnej, sierżant wspomniał o złym zachowaniu uczniów wobec nauczycieli. Przypomniał, że w związku z wykonywanym zawodem oni także wchodzą w skład tzw. funkcjonariuszy publicznym i tym samym są prawnie chronieni przed agresją, nawet ze strony uczniów. Kolejnym, poruszonym na lekcji punktem, było sprecyzowanie wieku osób małoletnich i nieletnich oraz rosnącą w związku z tym odpowiedzialnością . Nie obyło się więc bez analizy ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, czyli m.in. wymienienia środków zapobiegania i zwalczania demoralizacji oraz omówienia postępowania w sprawach o czyny karalne i sytuacji, w których wykonywane są środki wychowawcze lub poprawcze. Pomimo tak poważnie brzmiących tematów, całość pogadanki odbywa się w niezwykle przyjaznej atmosferze, a przygotowane przez profilaktyka gry i zabawy były świetnym urozmaiceniem w nauce dotyczącej tak trudnego zagadnienie, jakim jest cyberprzemoc.